Speed hästen

Min lilla medryttar häst är inne i en period där allt ska gå så hääääär fort! ;)
 
Han har stått still i 4 dagar, måndag tisdag onsdag torsdag. På fredagen red jag ut med Linn på Aisha. Blev fullfart då med, hade tänkt en lugn uteritt eftersom han stått 4 dar. Men nahe. Full rulle skulle det vara, han små taktade hela tiden och så fort jag släppte på tyglarna så gick det forst, skrutten. Trava han ordentligt igår oxå o försökte få av med lite energi men det gick inte alls. Idag när red han så var han så jvla pigg så det är inte sant. Red på gärdet i skritt och trav. Det ända jag gjorde var att han skulle lyssna på mig, alltså göra massa halvhalter. Till slut så trava han ganska så lugnt. Men LUGNT kan jag inte kalla det...
 
På tal om Ior så har han tappat TVÅ skor, vilket är jätte tråkigt. Om inte hovslagaren hinner komma innan onsdag så kan jag inte vara med på hoppträningen+ vi måste betala 250kr!! Inte kul...
finaste killen<3
 
 

Kommentera här!

Kommentera gärna här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0