Sista juli 31/7 !

Hemma från göteborg och stallet nu! Så ska skriva lite fort om hur de gick idag osv.
Direkt när vi kom hem åkte vi till stallet. Vi = mamma & jag. :D
Gick direkt och hämta grimma o grimmskaft för att de börja regna så då tog jag in han på en gång.
Men nehe, han ville inte in. Så fort jag kom nära så stack han ifrån.
Så jag ringde Linn och hon var på väg till stallet så då tog jag in Lady istället och tog av hennes täcke.
Sen kom Linn så hämta hon Aisha, så då gick det att få in Ior!
Mamma och jag håll på att fånga han i säkert 1 timma innan Linn kom och då han ju de spöregna...
Så jag och mamma fick gömma oss vid ett träd, haha ;)
 
Så tog jag in han och borsta av han, tog på benskydd, sadla & tränsa osv!
Han har ju tappat 2 skor och hovslagaren hann inte komma, så de blir ingen hopptränig i morgon :(
Är ganska surt när man taggat..men så kan de gå när man har häst.
Själva ridpasset gick kanon bra!
Gjorde bara massa halter och övergångar i trav,skritt o halt. Han var riktigt duktig o lyssna bra!
Har provat med remont nosgrimma på han o han funkar mycket bättre på det. Good :D
Ja, han var as bra o duktig idag. Allt gick bra förutom nar jag skulle ta in han...
I morgon blir det stallet från 14:00 till 20:00/21:00 !
Vi höres
/louise

Kommentera här!

Kommentera gärna här!:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0